سردار یحیی الهی امروز یازدهم فروردینماه در جمع خبرنگاران، تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ را نشان از مشارکت و اعتماد مردم به پلیس دانست و گفت: جلب رضایت مردم جزء اولویتهای اصلی مأموریتهای پلیس است.
وی با اشاره به فراوانی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروز یعنی ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون از تعداد ۴۲ هزار و ۷۵۳ تماس برقرار شده با سامانه ۱۱۰، بیش از ۱۵ هزار ۸۹۷ مورد تماس نیاز عملیاتی بوده که توسط یگانهای اجرایی و پلیسهای تخصصی اجرایی شده است و تعداد ۲۶ هزار ۸۵۶ مورد اخذ راهنمایی و مشاوره از پلیس، با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده که این خود نشان از اعتماد مردم به پلیس است.
فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۱۰ با هدف خدماترسانی سریعتر و بهتر، ارتقاء امنیت و کسب رضایت مردم راهاندازی شده است و میطلبد شهروندان با گزارش بهموقع اخبار و اطلاعات، خود را در تأمین امنیت شریک سازند.
سردار الهی با اشاره به اینکه فلسفه راهاندازی سامانه پلیسی ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو است، خاطرنشان کرد: از دستاوردهای مهم این سیستم میتوان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدماترسانی عمومی با تأکید بر سرعت و احترام به حقوق شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفهای و نظاممند است.
وی با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرائم، اضافه کرد: از یکسو، حضور بهموقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوئی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجا و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلاتشان میدانند که آماده پاسخگویی به مطالبات و خواستههای بهحق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی است.
فرمانده انتظامی لرستان در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان فهیم و قانونمدار با پلیس خدمتگزار، با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی شهروندان با پلیس است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمتها، نزاع و درگیریهای دستهجمعی، شرارت، تصادفات، کالای قاچاق، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور بهموقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.