علی نظری در نخستین همایش مهندسی کامپیوتر و فرصتهای شغلی که امروز ۱۴ اسفندماه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان، امانتهای الهی و سرمایههای کشور هستند و اینگونه نشستهای علمی از نوع مهم هستند؛ زیرا باعث تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیتهای علمی میشوند.
وی تصریح کرد: دانشجویان در زمینههای علمی دارای ظرفیتها و توانمندیهای فراوانی هستند که بایستی با تقویت فعالیت انجمنهای علمی دانشجویی، این ظرفیتها هرچه اثرگذارتر بهکارگیری شوند.
رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دانشکدهها و مدیران گروههای آموزشی، نقش مهمی در اهمیت دادن به فعالیتهای علمی دانشجویی دارند.
نظری اضافه کرد: این یک پرسش و تلنگر مهم است برای همه ما که چقدر توانستهایم از ظرفیتهای گسترده دانشجویان استفاده کنیم.
وی بیان کرد: دانشجویان جمعیتی شاداب، پرتحرک، توانمند و پرانگیزه هستند که ما بهعنوان متولیان و مدیران دانشگاه باید بتوانیم از این ظرفیتهای این جمعیت جوان و توانمند، بهخوبی استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: دانشجویان سرشار از نیروی جوانی، توانمندی و نخبگی هستند و از این استعدادها برای کاستن از مشکلات باید بهرهگیری شود.
نظری اظهار کرد: همواره اینگونه نشستها باید رویکردهای آسیبشناسی را هم با نگاه علمی مدنظر قرار بدهند و بررسی علمی کنند علت کمبودها در زمینه بهرهگیری از ظرفیتهای دانشجویان، چیست؟
وی تصریح کرد: توقع بنده بهعنوان رئیس دانشگاه از معاونان و مدیران دانشگاه بهویژه حوزه کاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، آن است که با برنامهریزیهای علمی و کاربردی، توانمندیها و ظرفیتهای دانشجویان را ساماندهی کنند.
رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در ساماندهی دانشجویان بایستی مشارکت دانشجویان وجود داشته باشد و خودشان در این ساماندهی برای بهرهگیری اثرگذار از ظرفیتهای دانشجویی، مشارکت فعال داشته باشند.
نظری اضافه کرد: ما باید بسترهای استفاده هرچه اثرگذارتر از ظرفیتهای دانشجویان را فراهم کنیم تا خلاقیتها، نوآوریها و ابتکارات دانشجویان حمایت شوند و رشد کنند.
وی بیان کرد: بسیاری از خریدهای نرمافزاری دانشگاه اگر توانمندیهای علمی دانشجویان تقویت شود کاسته خواهند شد و برخی مشکلات در این زمینه رفع میشوند.
رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: ما بهعنوان تیم مدیریتی دانشگاه باید بتوانیم بسترهای شناسایی و حمایت استعدادهای دانشجویان را فراهم آوریم.