استاندار لرستان: با اجرای پلهای «قاضی» و «افلاک» دسترسی به مرکز خرمآباد تسهیل میشود
- شناسه خبر: 18195
- تاریخ و زمان ارسال: 16 ژوئن 2026 ساعت 17:50
- نویسنده: نشان نیوز

به گزارش نشان نیوز؛سید سعید شاهرخی روز سهشنبه در آیین کلنگزنی پلهای «قاضی» و «افلاک» در مجاورت پل تاریخی صفوی اظهار کرد: پس از تخلیه پادگان امام حسین(ع) و آغاز طرحهای عمرانی پیرامون قلعه فلکالافلاک، یکی از مهمترین اولویتها تسهیل دسترسیها و کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر خرمآباد بوده است.
وی با اشاره به جایگاه تاریخی پل صفوی افزود: این پل ارزشمند تاریخی باید در نهایت به پیادهراه گردشگری تبدیل شود؛ از همین رو احداث دو پل در بالادست و پاییندست آن در دستور کار قرار گرفت تا ضمن حفظ هویت تاریخی منطقه، نیازهای ترافیکی شهر نیز تأمین شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه اجرای این پروژهها در سالهای گذشته با برخی موانع مواجه بودگفت: با پیگیریهای مستمر و هماهنگی میان شهرداری خرمآباد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجوزهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی صادر شد و امروز شاهد آغاز اجرای این طرحها هستیم.
شاهرخی همچنین از خانواده «قاضی» بهدلیل مشارکت در ساخت پل جنوبی قدردانی کرد و افزود: این پل با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان و بهعنوان یک پروژه خیرساز در مجاورت سایت جدید قلعه فلکالافلاک و باغ دختران احداث خواهد شد و در اختیار عموم شهروندان قرار میگیرد.
وی ادامه داد: پل «افلاک» نیز در بالادست پل صفوی و بهصورت روگذر و زیرگذر اجرا میشود که نقش مهمی در تسهیل تردد و کاهش مشکلات ترافیکی مرکز شهر خواهد داشت.
استاندار لرستان تأکید کرد: با بهرهبرداری از این دو پل، تعریض معابر اطراف قلعه فلکالافلاک و اجرای رمپها و کنارگذرهای پیشبینیشده بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی مسیر جنوب به شمال خرمآباد برطرف شده و فضای مناسبتری برای حضور شهروندان و گردشگران در مرکز شهر ایجاد خواهد شد.







