برداشت بیش از ۲۴۶ هزار تن سیبزمینی از مزارع لرستان
- شناسه خبر: 18023
- تاریخ و زمان ارسال: 9 دسامبر 2025 ساعت 17:03
- نویسنده: نشان نیوز

به گزارش نشان نیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برداشت بیش از ۲۴۶ هزار تن سیبزمینی در سطح مزارع این استان خبر داد و این میزان تولید را حاصل برنامهریزی، تلاش کشاورزان و مدیریت مناسب سطح زیرکشت عنوان کرد.
نامدار صیادی، روز سهشنبه در گفتوگو با رسانهها با اشاره به اهمیت تأمین نیاز بازار داخلی و افزایش تولید محصولات اساسی، اظهار داشت: برداشت سیبزمینی از مزارع لرستان انجام شده و کشاورزان استان توانستهاند در سطح زیرکشت پنج هزار و ۴۷۶ هکتار، عملکرد قابل توجهی را به ثبت برسانند.
وی با بیان اینکه امسال سطح زیرکشت سیبزمینی در لرستان به پنج هزار و ۴۷۶ هکتار رسیده است، افزود: از این میزان سطح، در مجموع ۲۴۶ هزار و ۴۲۰ تن سیبزمینی تولید شده که متوسط عملکرد در هر هکتار حدود ۴۵ تن بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیشترین سطح زیرکشت این محصول را مربوط به شهرستانهای خرمآباد، ازنا، الیگودرز، سلسله و دلفان دانست و گفت: این مناطق سهم عمدهای در تولید سیبزمینی استان دارند.
صیادی با اشاره به تنوع ارقام کشتشده در مزارع استان، بیان کرد: ارقام مختلفی از جمله آگریا، جلی، میلوا، دوناتا، جاوید، کلمبا، سانته و مارفونا در مزارع لرستان کشت شده که نقش مهمی در افزایش عملکرد و کیفیت محصول داشتهاند.
وی همچنین با اشاره به عملکرد بالای برخی مناطق استان، خاطرنشان کرد: بالاترین عملکرد ثبتشده در هر هکتار، ۹۰ تن بوده که این میزان مربوط به شهرستانهای دلفان و ازنا است و نشاندهنده ظرفیت بالای کشاورزی این مناطق در صورت مدیریت صحیح و استفاده از ارقام مناسب است.








